arcytrudnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3
Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Zapewnia ona, że samochód zachowuje korzystną przyczepność na drodze w trakcie jazdy z obszernymi szybkościami i przy realizowaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu solidnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 zostały tak zaprojektowane, by mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze świeże żebra bieżnika gwarantują niezwykłe osiągi w trakcie hamowania i precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze specyficzna budowa kanałów bieżnika lepsze odprowadzanie wody, zwiększając wytrzymałość na aquaplaning.
szczegóły technologiczne
Nowość:
- Asymetryczne żebra bieżnika.
- Żebra bieżnika zapewniają krótszą drogę hamowania. W trakcie hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone poprzez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Efektem jest krótka droga hamowania.
- Asymetria powiększa precyzję kierowania. W trakcie pokonywania zakrętów albo zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Zakrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, zwiększając równocześnie precyzję kierowania.
zalety:
- znaczna precyzja kierowania.
- Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- wyśmienite zabezpieczenie przed aqualaningiem.
Zasada działania systemu SSR:
W przeciwieństwie do charakterystycznych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na wzmocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Uniemożliwiają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty między nawierzchnią drogi oraz felgą oraz uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Usztywnione ścianki boczne opon SSR umożliwiają kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną prędkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni oraz wagi samochodu.