Zaliczany do klasy premium model Dunlop SP Sport Maxx RT 2 wyposażono w progresywny bieżnik asymetryczny, zapewniający wspaniałą przyczepność w trakcie prędkiej jazdy, ulepszone prowadzenie oraz większą niepodatność na zjawisko aquaplaningu.
szerokie rowki obwodowe, które zapobiegają poślizgom i poprawiają odprowadzanie wody, zapewniają bezpieczeństwo nie tylko na suchej, ale także na tej mokrej nawierzchni. Stabilność i precyzję jazdy poprawia także ciągłe centralne żebro opony.
Model ten jest kolejną generacją opony Dunlop SP Sport Maxx, jednej z popularniejszych wśród kierowców ceniących pewność prowadzenia podczas prędkiej jazdy. Opony Dunlop nowej generacji posiadają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% obszerniejszy (zależnie od wymiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią.
rozszerzenie powierzchni styku dostarcza kierowcy więcej informacji o nawierzchni i zagwarantuje obszerniejszą stabilność, dzięki czemu opony szybciej i staranniej reagują na ruchy kierownicy. Wielokątowa budowa bieżnika (wykorzystująca dziesięć rozmaitych promieni) wpływa na równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią, co skutkuje znacznie łagodniejszym wchodzeniem w zakręt.
dzięki temu zniża się w dodatku ścieranie krawędzi i stopy opony. Parametry opon, czyli szybkie manewry, mniejsze opory tłoczenia, niski współczynnik zużycia oraz specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem nanocząsteczek specjalnej sadzy, wykorzystywanej w oponach wyścigowych, powodują, iż to rewelacyjny dobór do samochodów sportowych.