Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 to opona letnia o wysokiej wydajności do samochodów osobowych o pokaźnej mocy silnika. Model Eagle F1 Asymmetric 3 jest montowany jako oryginalne wyposażenie (OE) w wielu mocnych autach na rynku, m.in. W nowym Jaguarze XF.
Precyzja prowadzenia i solidnośćNowa technika Reinforced Construction oparta na umocnionej konstrukcji o niewiele znaczącej masie upraszcza prowadzenie i pokonywanie zakrętów, a także obniża zużycie bieżnika i paliwa.
Przyczepność podczas hamowania i prowadzeniaNowa mieszanka Grip Booster wykorzystywana w oponach Eagle F1 Asymmetric 3 powstaje na bazie lepkiej żywicy, co pozwala zwiększyć kontakt opony z podłożem. Rozszerza to przyczepność podczas hamowania i prowadzenia na mokrej i suchej nawierzchni.
Krótsza droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchnitechnologia Active Braking rozszerza powierzchnię styku opony z nawierzchnią i przyczepność w trakcie hamowania. Pokaźniejszy kontakt z podłożem pozwala z kolei skrócić drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
Opis producenta: Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Producent wytwarza swoje produkty w 49 fabrykach w 22 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 66 tysięcy osób. Dwa centra innowacji w Luksemburgu, a także w USA stale opracowują najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają standardy technologii i skuteczności w branży.
producenta Goodyear rozpoznaje teraz niemal każdy kierowca. Co interesujące, historia nazwy producenta nie pochodzi bezpośrednio od nazwiska założyciela, czyli Franka A. Seiberling'a. Właściciel Goodyear'a chciał uczcić pamięć osoby, bez której nie powstałaby żadna opona czyli Charles'a Goodyear'a. Jego pomysłem jest na dodatek oznakowanie produktów Goodyear skrzydlatym butem rzymskiego boga handlu i kupiectwa, Merkurego.
Goodyear za każdym razem inwestował w nowe technologie i rozwój. Dzięki czemu lądownik Apollo 14 został wyposażony w MET (Modularized Equipment Transporter) z oponami Goodyear XLT, a Gary Gabelich mógł ustanowić na oponach ze skrzydlatym logiem, rekord szybkości - ponad 622 mph (około 1000 km/h). Z niepokaźnej fabryki opon rowerowych której lista płac w 1898 roku wynosiła 217 dolarów, powstał koncern którego wysokość sprzedaży przekracza aktualnie 20 bilionów dolarów.