Archiwum

Michelin Pilot Sport Cup 2 245/35 R20 95 Y

  • Kategoria opona letnia
  • Szerokość przekroju 245
  • Wysokość profilu 35
  • Średnica osadzenia R20
  • Indeks nośności 95
  • Indeks prędkości Y
  • Typ pojazdu osobowy
  • Efektywność paliwowa E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni E
Oferta tymczasowo niedostępna
technologia Track Longevity 2.0®



  • Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku

  • Zewnętrzne barki umocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej odporności na ścieranie

  • Dla obszerniejszej wytrzymałości i trwałości na torze





technologia dwóch mieszanek Bi-Compound



  • Rozmieszczenie dwóch zróżnicowanych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika

  • Strona zewnętrzna: elastomer z mocnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, wyjątkowo w ciasnych zakrętach

  • Strona wewnętrzna: niesprężystiejszy elastomer gwarantujący staranne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy





Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji



  • Bieżnik głębszy o +20%(2)

  • Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i obszerniejsze bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni





dane PRAWNE

(1) w kontraście do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. Na oponach w wymiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.

(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. Generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. Generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w wymiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy szybkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum technicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.









Opona MICHELIN Pilot Sport CUP 2 jest oponą na tor wyścigowy (typu semi-slick), która spełnia kryteria prawne dopuszczające ją do stosowania na drogach publicznych.

Opona została specjalnie zoptymalizowana pod kątem użytkowania na suchym torze. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni toru lub drogi, gdzie występuje ryzyko wystąpienia aquaplaningu, należy adekwatnie do panujących warunków dopasować fason jazdy przez zmniejszenie prędkości i pozostawienie włączonych systemów bezpieczeństwa.



W celu zapewnienia właściwej kierowalności pojazdu na torze i drodze, bardzo zaleca się montaż kompletu 4 opon MICHELIN Pilot Sport Cup.



Zalecenia przed jazdą na torze

o przejrzyj stan opon, stanowczo pod kątem zużycia i uszkodzeń

o Stopniowo rozgrzej opony do optymalnej temperatury, pokonując kilka okrążeń z umiarkowaną prędkością



Po jeździe na torze i przed powrotem na drogę

• zawsze sprawdzaj stan opon,mieć pewność, że ich stosowanie na drodze jest bezpieczne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym

• Przed regulacją ciśnienia odczekaj do ostygnięcia opon

• przypasuj ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu

• Upewnij się, iż układy bezpieczeństwa, wspomagania kierownicy i monitorowania ciśnienia w oponach są włączone



ZALECENIA DOTYCZĄCE CIŚNIENIA W OPONACH



Ciśnienie do jazdy na torze dla większości samochodów*

Zimne opony

• Napompuj opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi do ciśnienia od 1,7 bara (24 psi) do 1,8 bara (26 psi)

• Nie wolno jeździć na oponach z ciśnieniem poniżej 1,5 bara (22 psi)



Gorące opony

• optymalne ciśnienie robocze opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi wynosi od 2,3 bara (33 psi) do 2,5 bara (36 psi)

• Nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach z ciśnieniem poniżej 2,0 bara (29 psi)



stosowanie drogowe

• Należy przypasować wartość ciśnienia w zimnych oponach do zaleceń producenta samochodu



* Niniejsze informacje odnoszą się do większości samochodów z zasady używanych na torach wyścigowych, m.in. Audi R8, BMW M3 E90 / E46 / F80, Porsche GT3 / GT3 RS / 911 Carrera / Boxster / Cayman, Renault Megane RS, Subaru Impreza / WRX / BRZ

w sytuacji innych marek samochodów, w szczególności pojazdów o pokaźniejszej masie, lub w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych informacji prosimy o odwiedzenie strony www.michelin.pl



UWAGA!

• Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą używane poprzez dłuższy czas, należy je zdjąć z pojazdu (wraz z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia o połowę.

• Opony należy przechowywać w czystym i suchym pomieszczeniu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego, w temperaturze powyżej 0°C (32°F) albo zgodnie z zaleceniami zawartymi w dokumentacji technologicznej opon albo zamieszczonymi na stronie internetowej Michelin.

• Nie wolno używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C (14°F).

• W niskiej temperaturze mieszanka gumy może ulec spękaniu a części opon mogą ulec zniszczeniu, co może prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.

• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami albo uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem technologicznym-handlowo Michelin.

• w trakcie intensywnej i długofalowej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu na skutek regularnego najeżdżania opony na krawędzie łączeń poszczególnych odcinków toru.

• w sytuacji długofalowego najeżdżania na krawędzie lub przełomy (lub wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu niezbędny jest demontaż opon z felgi i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.

• Każdorazowo po zjeździe pojazdu do boksu i przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.



źródło: https://www.michelin.pl


Podobne oferty - 0 ofert

Nowe oferty co 30 minut